Din
păcate steagul cu gaură și așa-zisa revoluție (o revoluție trebuia să aibă o doctrină
și doctrinari) nu au adus locuitorilor României tocmai ce iși doreau. Au adus
numai libertatea de exprimare și de călătorie în străinătate. Celor fără
caracter le-au adus multiple căi de hoție în detrimentul statului, depravare, jaf, tâlhărie și
excrocherii. Celor mulți le-a adus șomaj, sărăcie, nedreptate socială,
degradare comportamentală și lupta cu un sistem judiciar ineficient, obedient
păturii politice pervertite (nu trebuie numită clasă politică pentru-că ar fi dezastros pentru țară). După așa-zisa revoluție, economia României a avut
parte de un declin rapid și dezastros, și de reforme inspirate numai de
direcția distrugerii și dezintegrării, a trădării interesului național.
Cele
mai mari probleme ale economiei au fost cele legate de pierderea piețelor de
desfacere pentru produsele autohtone, (o dorință a unor forțe economice
externe) și trădarea intereselor economice naționale de către pătura de
politicieni parveniți din vechile structuri comuniste, adunătură de cea mai proastă
calitate (eșalanele al 2-lea și al 3-lea ale fostului P.C.R., plus cadrele superioare ale Securității, Poliției și a altor organisme de represiune). S-au pierdut piețe externe tradiționale mari, precum
URSS, China, Lumea arabă, țările africane.
S-a
dat vina propagandistic pe Intreprinderile supradimensionate, construite pe
vremea lui Nicolae Ceaușescu, pe o tehnologie învechită și energofagă. In
unele cazuri izolate, au existat și astfel de aspecte, dar ele puteau fi
remediate din mers, așa cum o făcea mereu regimul înlăturat de la putere. Țara a încăput pe mâna unei pături de trădători și incompetenți, care în
următorul sfert de veac au anihilat toate realizările anterioare și au condus
spre o stare apropiată de colaps economic. Prin trădare, această clică de
politicieni infractori au vândut aproape toată avuția țării din subteran și de
la suprafață, sprijinind degradarea comportamentului spiritual și material al populației. Cu o viteză amețitoare au pătruns în țară toate racilele societăților occidentale, precum prostituția la vedere, traficul și consumul de droguri, violența stradală, violența în școli, pornografia în mass-media, etc.
Printre
greșelile acestei perioade s-a numărat chiar confiscarea valutei exportatorilor,
retragerea licențelor băncilor străine, liberalizarea greoaie a prețurilor și
a cursului de schimb, privatizarea greoaie și ineficientă a companiilor de stat (numai prin mită nerușinată), incapacitatea menținerii acordurilor Stand-By cu
FMI, acordarea de credite preferențiale slugoilor noii orânduiri statale, aplicarea
unor reforme grăbite și neadaptate nevoilor țării, fărâmițarea exploatațiilor
agricole, distrugerea sistemelor de irigații,
a avuției fostelor CAP și I.A.S., etc.
Incercarea
bătrânicioasă de trecere la o economie de piață s-a realizat cu o încetineală
demnă de slujitorii comunismului, aflați la putere. Ei nici nu știau ce este o economie de piață reală, urmărind să mențină o degringoladă a acesteia pentru propriile interese. Trecerea la o formă aparentă de economie de piață s-a făcut atât de încet nici în 2013 nu este realizată și stabilă. După aproape un sfert de secol, nu se poate spune că țara are o adevărată economie de piață eficientă.
In anii 1996-1997 s-a trecut la liberalizarea cursului de schimb și a fost pusă în aplicare o politică monetara mai strictă, după ce fuseseră devalizate multe
bănci însemnate ale țării de către oamenii noii puteri comunistoide. S-au liberalizat
prețurile şi s-a permis cetățenilor străini sa achiziționeze terenuri în
Romania, fără a se aplica dreptul de preemțiune al statului în caz de intenție
a vânzării.
Până
în 1988, România a fost cel mai mare partener economic, din Europa de Est, al
SUA. In 1988, Nicolae Ceaușescu a renunțat la statutul de " Națiunea cea
mai favorizată", produsele românești devenind mai scumpe și implicit mai
puțin căutate de cetățenii americani. Statutul de " Națiunea cea mai
favorizată" a fost redobândit în anul 1993, iar în 1994 taxele pentru
produsele romanești, pe piața americană, au fost ridicate. Nicolae Ceaușescu a visat atunci ca
România să devină cu totul independentă pe plan internațional, începând cu
planul economic. Dorea ca țara sa să devină ofertant de capital pentru
împrumuturi, nu țară împovărată de datorii externe, situație în care trebuia să
se supună unor directive externe. Pentru această ambiție, de a se așeza alături
de cei care îndatorează omenirea, a fost executat mișeleşte, sub privirile
serviciilor de spionaj străine și fără nici o reacție din partea “democrațiilor occidentale”.
Industrie si PIB 1988-1996
Privatizarea
marilor companii de stat din industrie a început în 1992 cu transferul a 30% din
acțiunile întreprinderilor respective către un fond privat, fiecare cetățean al
României primind acțiuni ale întreprinderilor. Foarte multe acțiuni au fost
supraevaluate și la puțin timp după emiterea lor și-au pierdut mare parte din
valoare. Ca atare se tranzacționau pe stradă și în piețe de către țigani
inculți, iar oamenii le-au vândut pe nimic, pentru-că nu au avut încredere în
ele. Aceasta pe drept cuvânt. Pe această cale Statul și-a lepădat proprietățile
către niște geambași, numiți pompos „investitori” și a contribuit decisiv la
prăbușirea economiei. Au existat numai câteva întreprinderi care au supraviețuit
acelei perioade. Celelalte 70 de procente au rămas în proprietatea
statului. Conducătorii vicleni și îmbuibați de aşa-zisa revoluție au scandat cu
tupeu că STATUL este cel mai prost administrator şi că toată averea lui trebuie
înstrăinată prin privatizare. Uitau, cu rea voință, că ei erau acei
administratori dezastroși şi că pe timpul vechiului regim averea țării fusese
administrată cu succes, chiar dacă nu cu strălucire.
Cu
ajutorul Băncii Mondiale, FMI și UE, a început, procesul de privatizare al
companiilor de stat celor mai importante și bănoase. Acest proces a fost, și
încă este, anevoios și de cele mai multe ori contestat. După aproape un sfert de
secol de la așa-zisa revoluție privatizarea încă nu s-a încheiat. In schimb,
s-au vândut străinilor domenii şi întreprinderi de importanță strategică, de
importanță vitală pentru țară, unde numai statul român ar avea dreptul să
hotărască. Deci se poate vorbi cu tărie și de o aservite a țării față interese
străine, interese cel puțin economice.
In
cele mai multe cazuri, privatizarea nu a dat rezultatele scontate şi a condus
la falimentul companiilor respective şi la vânzarea lor la fier vechi, tot de
către țigani.
Din graficele de mai sus, se vede foarte clar direcția în care a
mers economia României după așa-zisa revoluție. Până în 1992, PIB-ul a scăzut
cu aproape 40%, iar producția industrială a scăzut cu peste 45 %. Economia şi-a
revenit ușor după 1993, dar după anul 1996 a urmat o altă o cădere rapidă.
Nicolae Ceaușescu reușise ca până în 1989, să achite datoria
externă a României aproape integral (cu excepția unor datorii curente ale
anului. In perioada 1989-1996, guvernarea comunistoidă de profitori a crescut datoria
externă de la un miliard USD la peste opt miliarde.
In această perioadă, toți banii păstrați "la saltea", cu
mult efort, de către Nicolae Ceaușescu, s-au pierdut, lăsând loc investitorilor
străini, cei mai mulți niște profitori, și unor escroci români. Inflația a
ajuns la cote alarmante și au apărut jocurile de tip Caritas, sau alte scheme
de câștig rapid. Aceste scheme nu au făcut decât să sărăcească și mai mult
populația, întrucât numărul pagubiților Caritas, SAFI, FNI etc. s-a ridicat la
peste 500000.
Cursul de schimb leu/USD a crescut de la 14 lei/USD, în 1989, la
peste 3000 lei/USD în 1996.
Agricultura si productia de energie 1989-1996
Dupa 1989 a fost începută procedura de restituire a terenurilor
agricole proprietarilor de drept. Acesta măsură care, în teorie, ar fi trebuit
sa fie una foarte bună, a fărâmițat exploatațiile agricole și produs un număr
imens de nedreptăți din partea administrațiilor comunale. După acel moment
numărul exploatațiilor agricole a depășit 4 milioane și din cauza lipsei de
experiență a noilor proprietari, a vârstei înaintate a acestora, a mecanizării
reduse în executarea lucrărilor agricole și a obținerii greoaie a titlurilor de
proprietate, a scăzut productivitatea agriculturii, iar producția agricolă a devenit
imprevizibilă, oscilând foarte mult de la un an la altul. Agricultura, în
foarte mare măsură, s-a reîntors la modalitățile de exploatare din perioada
medievală, devenind o agricultură de subzistență. Calul și vaca au devenit forța
motrice a masei de agricultori săraci. Imense suprafețe de teren agricol au
rămas nelucrate, în stare de sălbăticie. Acele suprafețe au infestat cu
dăunători și suprafețele arabile alăturate. A început să se practice o
agricultură fără asolamente și cu folosirea de sămânţă neselecționată, produsă
în propria gospodărie. Seceta a făcut mereu ravagii, pentru că irigațiile
comuniste fuseseră părăsite de guvern și distruse de locuitori inconștienți,
fără ca guvernanții să intervină pentru protejarea lor.
Producția de energie a urmat același trend și a scăzut până în
1992 cu aproape 30%. Scăderea producției energetice, de după 1989, s-a datorat și scăderii producției industriale, industria fiind cel mai mare consumator de
energie din România. După anul 1992, producția de electricitate a crescut
treptat, iar în 1996 a fost pus în funcțiune primul reactor al centralei
nucleare de la Cernavodă.
Pierderea
piețelor de desfacere externe pentru produsele românești și
desființarea multor societăți de stat au făcut ca până în 1991, în numai doi ani, exporturile
României să scadă cu peste 50% și ca până în 1996 importurile sa crească cu peste
30%, producând o lipsa acută de valută. Valuta era obținută foarte greu și cea
mai importantă sursă au constituit-o acordurile Stand-By cu FMI, acorduri ce nu
au putut fi menținute mai mult de un an după semnarea lor, România devenind un partener neserios pe plan internațional.